Ai curajul să iubești de Rebecca Radd

Titlul: Ai curajul să iubești

Autoare: Rebecca Radd

Editura: Smart Publishing

Anul apariției: 2016

Număr de pagini: 286

Sinopsis:

“Dansul este cel mai bun lucru din viața ei…

Lara Worth duce o viață ascunsă. Pentru ea, singura scăpare din ghearele realității este dansul — o activitate  pe care ar putea s-o practice cu mare plăcere la orice oră din zi și din noapte. Dansul o face să se simtă invincibilă și specială. Chiar și așa, ea refuză să-și împărtășească pasiunea cu restul lumii. Timiditatea și ideea pe care părinții i-au inoculat-o, aceea că nu are dreptul să ceară ce-i mai bun de la viață, o fac să se închidă în sine.

Lucrurile se schimbă odată cu apariția unei persoane speciale…

Jase Richards nu vrea să pară genul sensibil. Chiar dacă aspiră să devină un dansator profesionist, acest lucru nu-l face fragil; din contră, este disciplinat și posedă un autocontrol admirabil. Dar și el are probleme și-i este greu să se înțeleagă cu cei din jur. Numai de și-ar deschide inima în fața cuiva! Dar asta-i imposibil — a văzut cât de multă suferință poate aduce iubirea.

Ce se întâmplă când viața îi aduce împreună?

Amândoi temători, amândoi novici în arta iubirii. Când vezi distrugerea pe care o pricinuiește iubirea din jurul tău ești convins că nu vrei să ai de-a face cu acest sentiment.

Dar dragostea ne alege pe noi și nu invers. Tocmai din această cauză, Lara și Jase trebuie să poarte un război dur, care amenință să le zdrobească inimile dacă nu-și găsesc curajul să iubească.”

Autoarea Rebecca Radd este o tânără autoare de-a noastră. Până în prezent a publicat două romane: “Destinule, să te vedem ce poți” și “Slăbiciunea mea ești tu”.

În timpul liber îi place să citească, să danseze și să mănânce ciocolată. De asemenea, este pasionată de călătorii.

O puteți găsi pe blogul: rebeccaraddblog. WordPress.com.

Cartea de față, de ceva vreme își așteaptă rândul la citit, mai ales că am cumpărat-o după ce m-a tentat prietena mea Tyna cu recenzia.

“Două virtuți ar trebui să nu le pierdem niciodată: curajul de a ne înfrunta propriile slăbiciuni și puterea de a ne trăi propriile emoții.”   — Michelangelo Buonarroti.

Un citat frumos, un adevărat sfat pentru viață, demn de urmat, care ne întâmpină pe prima pagină a cărții. Un bun impuls de a citi această poveste!

Lara este o tânără adolescentă care și-a descoperit pasiunea: dansul! Pentru ea, acesta este…

“Îmi transmite fiori prin tot corpul. Face ca sângele meu să clocotească și mintea să mi se trezească dintr-un somn îmbătător.”

O evadare din problemele de zi cu zi, o formă de a scăpa de stresul care-i apasă pe umeri.

“Niciodată nu mă simt mai liberă ca atunci când dansez. De parcă totul s-ar schimba, de parcă aș fi alta. Nimic altceva nu mai contează.”

Colin, cel mai bun prieten al ei, este unicul care îi cunoaște pasiunea pentru dans.

“… el vine pe la mine și mă învață diferiți pași. Consideră că am talent și nu zic, poate chiar are dreptate. Dar eu folosesc această metodă doar pentru a evada din închisoarea realității, nimic mai mult.”

Și tot Colin este cel care o convinge să facă ceva în acest sens. Să demonstreze ce poate, să-și demonstreze ei însăși ce poate face prin dans.

Cuvintele profesorului de istorie din timpul uneia din ore sunt cele care o sperie dar, în același timp, îi și dau impulsul necesar:

“– Vedeți voi copii, curajul este, în unele cazuri, mult mai important decât prudență. Este nevoie de curaj să te poți declara învins. Pentru a-ți călca în picioare mândria și orgoliul nu este nevoie de prudență, ci de curaj. Prudența lasă loc speranței, îndoielii, temerii. Curajul este brutal și lipsit de o cale de scăpare. Odată ce ești suficient de curajos să faci ceva, și te decizi să faci acel lucru, nu te mai uiți în urmă. De aceea curajul nu trebuie privit ca un lucru nesăbuit.”

Foarte adevărate aceste vorbe. Sunt perfect valabile pentru oricare dintre noi, nu doar pentru Lara. Dar, câți dintre noi dau dovadă de acest curaj, atât de necesar în viața de zi cu zi?

Își ia inima-n dinți și merge să vorbească cu profesoara de dans… care o așteaptă la audiții peste două zile!!! Emoții de toate felurile, pesimismul și optimismul se războiesc, astfel că Lara pleacă de la întrevederea cu profesoara complet aeriană.

Este aproape de o căzătură de pomină după ce se lovește de cineva pe hol:

“Cei mai frumoși ochi pe care i-am văzut în întreaga mea viață. 

De un azuriu curat, cu o pată de auriu. Nu sunt deloc comuni. Seamănă cu marea la răsăritul soarelui. Sunt cei mai intriganți ochi pe care i-am văzut vreodată. Parcă mă invită să mă afund în adâncurile lor. Sclipesc de inteligență… sau poate acela e amuzament?”

Senzațiile pe care i le stârnește acel băiat o uimesc: nu este în stare să scoată nici măcar un sunet, sau să-i spună minimul mulțumesc.

Cu pași repezi se apropie audiția, iar Lara este asemeni unei mări zbuciumate, emoțiile ei luând-o razna.

Colin este cel care o încurajează, ca de fiecare dată.

După moartea surorii ei, Lara s-a simțit abandonată de proprii ei părinți, lăsată de-o parte, de parcă nu ar fi meritat atenția lor… Iar acum, când aceștia încearcă să aibă o discuție cu ea, fata le răspunde monosilabic, îi ține la distanță:

“Nu au căutat să se apropie de mine până la șaptesprezece ani. Acum nu mai vreau să îi las eu. Am fost singură atâta timp, încât aceasta a devenit normalitatea mea. Nu vreau să-mi dau viața peste cap acum. În momentele în care am avut cea mai mare nevoie de ei, m-au lăsat baltă.”

Dar vestea pe care i-o dau părinții, venind din partea dirigintei, este importantă:

“…datorită rezultatelor tale excelente, ai putea reuși să faci ultimul an de liceu în altă țară. Există un program…de schimb de experiențe. Apoi, dacă participi și ai rezultate la fel de bune și acolo, poți primi o bursă pentru facultate.”

Este cu adevărat o oportunitate pentru viitorul ei, dar această oportunitate implică niște cheltuieli enorme și în plus, faptul că părinții ei sunt extaziați …îl interpretează mai mult ca pe un motiv de a scăpa cât mai repede de ea…

Problemele o frământă pe Lara, care nu le exteriorizează ci le ține mai mult pentru ea. Le ascunde chiar și de Colin, pe care nu-și dorește să-l împovăreze cu toate greutățile ei.

Și vine proba, trece proba. Pe care o ia! De acum vine greul: trebuie să învețe, să muncească din greu…

O carte interesantă. Despre cunoaștere, despre depășirea temerilor care ne țin încorsetați, despre curajul de a lupta pentru ceea ce îți dorești, despre efortul pe care îl depui pentru a avea succes!

Antrenamente dure, care necesită foarte multă muncă, asta se ascunde în spatele unui spectacol grațios de dans, de doar câteva minute. Un cuplu care pe scenă are mișcări fluide și ușoare, muncește enorm pentru a atinge acea performanță…

“Eu prefer să văd situația în felul următor: dacă nu-ți faci speranțe, nu vei fi dezamăgit. Este atât de simplu.”

O carte frumoasă, cu o notă personală, adică personajul cărții pare că vorbește direct cititorului. O carte despre limitele pe care, în mod inconștient ți le impui, despre prietenii cărora le pasă cu adevărat și care te forțează să depășești acele bariere, din dorința de a vedea că iei în calcul toate posibilitățile pe care le ai.

Toate aceste emoții le experimentează atunci când prietenul ei o duce să dea o probă pentru postul de dansatoare principală alături de Jase în echipa de dans. Cu emoție, supărată pe Colin și-n același timp hotărâtă să dea tot ce are mai bun în ea, Lara începe…

“Atunci când dansezi cu un partener, este important să te mulezi după el, Lara. Nu știu dacă ești chiar încântată, dar în tipurile de dans pe care noi le practicăm, băiatul conduce. Iar o dansatoare desăvârșită va știi întotdeauna să se lase ghidată în cel mai grațios mod.”

Îmi place cum scrie această autoare. O poveste ce îți aduce un zâmbet pe buze gândindu-te la perioada adolescenței când te simțeai stăpânul lumii și în același timp simțeai că nu reușești să faci tot ce îți dorești.

Munca asiduă, dorința de a reuși, neîncrederea în ceea ce poate realiza, toate acestea sunt parte integrantă din Lara. Tocmai pentru că este atât de umană, nu ai cum să nu o îndrăgești.

Frământările ei interioare în ceea ce îl privește pe noul ei partener de dans, antrenamentele dure și grele, toate acestea nu ascund însă atracția ce mocnește între cei doi.

Subiectul cărții este foarte promițător, dar parcă tot nu s-a ridicat la nivelul așteptărilor din anumite puncte de vedere. Anumite aspecte ar fi trebuit accentuate, peste altele s-ar fi putut trece ceva mai repede. Nu spun că nu este bună cartea, doar că am avut eu pretenții.

“Când mă privește, mă simt de parcă sunt un dans cu pași pe care nu reușește să-i înțeleagă…”

Vine ziua cea mare: spectacolul este pe cale să înceapă, emoțiile dau în clocot presate și de publicul numeros din mijlocul cărora lipsesc chiar părinții celor doi dansatori principali…

Se spune că dansul arată cel mai bine ceea ce se ascunde în sufletul omului, pasiunea ce iese la suprafață doar când trăiești acele momente unice și speciale, pentru care ai muncit zeci- sute de ore; permițând celor din sală să-ți descopere și cele mai ascunse trăiri. Dansul este emoție, pasiune, frică și curaj, iubire și ură în același timp. Dansul te învăluie și dezvăluie, lăsându-te stors de energie și euforică în același timp.

Ce se întâmplă de acum înainte cu Lara? Pleacă la studii în afară? Jase va deveni o amintire a ceea ce ar fi putut fi sau devine prezentul ei?

Răspunsul la aceste întrebări îl aflați dacă citiți cartea.

Nota mea pentru carte este 9!

“Îmi doresc ca tu să fii fericită, indiferent de loc. Știu că îți este greu acum, de aceea vreau să știi că eu nu te presez. Fă cum crezi mai bine. Sunt sigur că vei lua decizia bună. Și în caz că te interesează, eu sunt mândru de tine. Alții nici măcar nu visează să reușească ceea ce faci tu. Și ai dreptate. Viața este scurtă. O să încerc să găsesc puterea în mine de a merge mai departe.”

 

7 thoughts on “Ai curajul să iubești de Rebecca Radd

  1. O carte care se citeste repede, usurica, dar placuta. Am citi toate cele 3 cartile scrise de Radd, preferata mea fiind Slabiciunea mea esti tu (pentru ca are tenta politista). Faina recenzia ta, Geo!

    Liked by 1 person

Leave a Reply

