Ce lași în urma ta?

Câți dintre noi se gândesc vreodată la moarte?

Nici eu nu o fac prea des, deși mai glumesc pe seama ei uneori…

Cu toții alergăm prin viață! După idealuri, vise și speranțe… Nu! Ne trăim zilele împărțiți între  obligații și datorii, între casă și serviciu… familie, copii. Unii dintre noi citim, alții ne uităm la filme. Cu toții avem pasiunile noastre cărora încercăm să le alocăm timp. Reușim? Nu pe cât am vrea, dar puțin de ici, puțin de colo — tot putem rupe.

Astăzi am avut ceva șocuri! Ce vreți, a fost o zi plină! Nu aveam nevoie de ele, dar viața ne menține mereu în alertă. Așa că, în urma acestor șocuri, o întrebare și-a făcut loc în mintea mea:

Ce lași în urma ta? 

Pe mulți nu-i interesează decât ce face vecinul, dacă oile lui sunt mai albastre sau florile mai mari și mai frumoase… Pe unii, care-și văd de treaba lor — e drept că sunt puțini și pe cale de dispariție, nu-i interesează decât ceea ce au în comun cu ceilalți fără a fi afectați de reușitele unora sau de realizările altora. Pur și simplu se bucură de ceea ce fac în cămăruța lor.

Câteodată, unii dintre ei… dispar. Atunci se nasc întrebările. Atunci pui în balanță bunele și relele, prieteniile și dușmăniile, părerile și sfaturile… și ce realizezi?

Că te-a trăit viața pe tine! Că ai uitat să te bucuri de lucrurile simple, de ceea ce te înconjoară. Ai devenit rege în regatul tău, dar nu te-ai gândit că poți să pierzi ceva din vedere…

Astazi, unii dintre noi, poate am realizat că a sosit momentul să facem acele calcule pentru a vedea cum stăm. Cum am fost până acum și ce am devenit… Ce ne-am dorit să fim de la bun început? Ce vom deveni pe viitor?

Cum vrem noi să ne cunoască ceilalți?

Eu am realizat că-mi cam place cum sunt acum! Deși recunosc, nu mai am atâta răbdare cu cei care nu știu ce este noțiunea de fair-play. Cu atât mai mult cu cât văd că, pentru a ajunge la atingerea scopului propus, ne cam pierdem direcția. Ne folosim de unii pentru a-i răni pe alții. Și pentru ce, vă întreb? Asta-i marea întrebare: ce câștigăm?

Să nu uităm că roata e rotundă! Se întoarce, mai devreme sau mai târziu… Să încercăm să ne preocupe ce și cum facem noi, nu cum este la vecini. Să ne amintim de bunul simț pe care fiecare ar trebui să-l aibă în dotare! De decență… ce să mai zic?!

Ce lași în urma ta? 

Un nume care poate însemna ceva frumos. O muncă făcută cu plăcere, cu dăruire, fără a te interesa ce face colegul.

Un zâmbet sau o privire amară? Asta lași în urma ta: un gând frumos…

Un gând frumos,

Spre ceruri zboară.

Spre bunătate și iubire,

Spre infinit!

Și nemurire!

15 gânduri despre &8222;Ce lași în urma ta?&8221;

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.