Marat. Iubirea are spini de Natașa Alina Culea

image

Titlul original: Marat. Iubirea are spini

Editura: E-Publishers

Anul apariției: 2015

Număr de pagini: 247

” La Beijing, în anul 2000, cu câteva zile înainte de Crăciun, într-un restaurant rusesc, Alina îl întâlnește pe Marat. Un singur dans, pe ritmuri de trandafiri sălbatici – și viața lor se schimbă pentru totdeauna. Din păcate, destinul i-a adus împreună într-un moment nepotrivit, iar Alina este pusă în fața unei decizii ce îi răvășește sufletul. Moralitate sau iubire? Ce faci atunci când, indiferent ce decizie ai lua, viața ta nu va mai cunoaște liniștea?

Marat, bărbatul misterios și frumos ca un demon, se transformă într-o obsesie seducătoare, iar Alina ajunge la marginea prăpastiei, pe care o îmbrățișează ca pe o ultimă speranță.”

Romanul „Marat. Iubirea are spini” te cheamă într-o poveste de iubire incredibilă, care te va captiva prin inocența trăirilor conturate puternic și senzualitatea descrierilor erotice ale unei tinere fotografe care vrea să schimbe lumea.

Iubirea are spini.

Romanul scriitoarei Natașa Alina Culea este inspirat dintr-o poveste reală.

Cu aproape un an în urmă am achiziționat acest roman, datorită unei prietene care a fost încântată de această carte. Din fericire, la Gaudeamus 2015 am avut ocazia nu doar să cumpăr cartea, ci să o întâlnesc și pe autoare! Este o doamnă specială. Mi-a făcut mare plăcere să discut despre George Călinescu cu cineva care îl apreciază.

Timpul a trecut, și această carte a rămas într-un colț al bibliotecii, dar nu uitată! Acum i-a venit rândul.

” Închideți ochii și imaginați-vă pentru o clipă un univers copleșitor pentru el însuși, care a zămislit în vastitate, o intenție numită iubire; intenția a devenit potențial și a luat forma unei sfere plutind lin în spațiu, înaintea timpului. Iubirea nu are nevoie de nimic, nici de confirmare și nici de recunoaștere, existența ei desăvârșită îi era de ajuns.”

Un început frumos, care te face să te gândești la iubirea ca sentiment, ca trăire, la autosuficiența iubirii pentru persoana care o simte…

Cartea, în sine, este impresionantă! Ne transmite că, pentru a atinge un scop, este nevoie de determinare. Nu trebuie să te lași înfrânt de primul obstacol care-ți iese în cale. Trebuie să lupți din toate puterile, să te agăți de fiecare speranță, oricât de mică pare!

Stilul direct, romantic, al autoarei te cucerește încă de la primele pagini.

Acțiunea debutează pe data de 5 Decembrie a anului 2000, cu un bilet Tarom cu destinația… China!

„Acel ținut îndepărtat cu Dragoni înaripați, orezării întinse și clopoței de vânt, acel ținut la care am visat adesea, copilă fiind, cu imaginație născând dorințe nomade.”

O lume într-o lume, cu obiceiuri diferite și captivante în același timp, pentru noi – europenii.

O tânără care se pregătește de o călătorie impresionantă, aflată într-o relație cu Denis- un tânăr afacerist, care are o bibliotecă…

„… cu cărți vechi, achiziționate din târguri, la care țineam ca la ochii din cap…”

Și aici, m-a cucerit acest personaj. Când aud de personaje care sunt iubitoare de cărți, inima mea tresare!

Denis…

„… un tânăr practic și organizat, dedicat lucrurilor concrete, un tip care nu se lasă târât în efuziuni sentimentale, acestea fiind apanajul meu exclusiv.”

Eroina cărții îmi place. O tipă care cedează impulsurilor și care se bucură de tot ceea ce-i oferă viața, dar, în același timp, cu principii solide. Părerea ei despre tehnologie este scurtă și la obiect:

” Deși nu sunt adepta tehnologiei, astăzi îi văd cu adevărat rostul, datorită acesteia poți să zbori ca o pasăre neobosită ce străbate jumătate de lume, auzind muzica nopții în tot acest timp, ba mai mult, poți savura confortabil o cafea neagră la înălțimea ochilor lui Atlas.”

În timpul zborului spre Beijing, pilotul coboară ceva mai mult deasupra Moscovei, iar Alina este pur și simplu cucerită de spectacolul nocturn ce i se oferă, și își propune ca în viitor să viziteze această Capitală plină de istorie.

Ajunsă la Beijing împreună cu Luana, încep alergarea pentru rezolvarea contractelor și achiziționarea mărfurilor pentru afacerile celor două, din țară. Mai bine zis pentru afacerea părinților Luanei și afacerea lui Denis.

Se cumpără haine din China. Asta nu mai este de mult o noutate, e mai ieftin dar nu și mai bun, din păcate.

După o serie de întâmplări, unele amuzante, altele nu; Alina ajunge să cunoască aici și o persoană care efectiv o dă peste cap. O face să își reconsidere viața, ceea ce simte și se vede nevoită să se întrebe ce va face cu viața ei de acum înainte….

Dacă îmi place ceva, este că autoarea reușește să mă facă să simt atmosfera acestei lumi orientale pe care n-am văzut-o niciodată în realitate… M-a purtat prin Beijing și am avut senzația că îl vedeam cu ochii mei.

Apare în scenă și Marat…

„Chipul lui Marat armonizează cele mai rafinate trăsături pe care le-aș fi putut creiona în căutarea perfecțiunii. Ochii lui sunt întunecați și tainici, mărginiți de gene dese; iar atunci când își ridică privirea, nu țintește ceva anume, parcă ar cuprinde nonșalant în ea, o lume nevăzută.”

Deși Marat nu vorbește decât limba sa maternă și rusa, iar Alina nu prea știe rusă, cei doi nu discută mai deloc. Totuși, o favoare făcută Luanei și un dans…o fac să devină interesată, mai ales că scânteile atracției dintre cei doi se fac simțite, iar Alina nu știe cum să reacționeze….

” Nu e real, încercam să-mi spun zadarnic, nimeni nu poate fi atât de angelic, atâta frumusețe poate fi doar opera unui demon viclean…”

Și încep mustrările de conștiință:

” Mi-era teamă să nu mă dau de gol cu ceva, să citească cineva prin transparența gândurilor mele ceea ce nu voiam să recunosc, mă îndrăgosteam de Marat!”

” Dacă mă îndrăgostesc de Marat, înseamnă că nu îl iubesc pe Denis? Oare poți iubi doi bărbați în același timp? Apropierea de Marat este diferită de interacțiunea mea cu Denis; încă de la început, Denis mi-a inspirat liniște și siguranță, pe când Marat e pentru mine sfârșitul liniștii; pentru prima dată ardea în mine văpaia pasiunii, transformându-mi în cenușă trecutul senin.”

Un adevărat zbucium interior! Alina are de luat niște decizii… Și este uimitor că și Marat dă semne că s-a îndrăgostit de ea!

Dar, cum poți construi o relație printre atâtea probleme? Mai ales că nu vorbesc o limbă comună? Cum se pot înțelege unul pe celălalt?

Au de trecut peste hopuri mari, de construit poduri durabile peste diferențele care-i separă…asta dacă vor să dea o șansă sentimentelor lor. Ceea ce Alina, momentan, nu face. Și cum orice hotărâre pe care o luăm în viață aduce cu sine consecințe și regrete….

” Unde mă duceam, către ce casă care nu mai era acasă? Către care bărbat care nu mai era bărbatul pe care îl căutam? La ce îmi va folosi sentimentul că am făcut ce trebuie? Iar dacă am făcut ceea ce trebuie, de ce sunt atât de nefericită? De ce îmi simt sufletul un mormânt gol acoperit de trandafiri? Ce-am făcut?”

Cam prea tardive regretele, dar este normal să sufere!

O regăsim pe Alina un an mai târziu, în preajma Crăciunului, singură…deși încă este împreună cu Denis…

” A trecut un an de când ne-am văzut, asta era noua semnificație a Crăciunului pentru mine. Am învățat să trăiesc cu dansul nostru înmormântat în mine, să retrăiesc zilnic clipele petrecute cu el și să mă prefac mulțumită de viață așa cum era. Nu am nimic altceva, decât un trandafir uscat, asemenea sufletului meu însetat de iubirea lui Marat.”

Este clar că nu e fericită, dar…de ce mai stă cu Denis? Să fie obișnuința?

Îmi place cartea. Alertă, romantică și în același timp copleșitoare. Un stil aparte: între poetul nostru nepereche Mihai Eminescu și marele critic și scriitor George Călinescu, după părerea mea! Scrisă la persoana întâi, din punctul de vedere al Alinei, această carte prezintă suferința din iubire, regretul că, poate din vina ta, nu ești fericită… Dar în același timp, este speranța…speranța că, vreodată, Sorții vor fi favorabili!

O carte a suferinței ce te însoțește mereu datorită conștientizării că ai renunțat la ceva important. O călătorie pentru găsirea iubirii și regăsirea sufletească. Pot spune că, este de fapt maturizarea, cea care ne este descrisă.

Marat este idealul iubirii pentru o femeie, este personajul absent și totuși prezent al acestei cărți!

Superbă carte! Emoții și năzuințe descrise cu atâta măiestrie și sensibilitate…

Momentul fatidic al despărțirii de Denis se apropie… Când acesta, la finalul primei seri a expoziției de fotografie a Alinei…o cere de soție… Iar Alina îl refuză… Această despărțire ar fi trebuit să aibă loc cu 5 ani în urmă, părerea mea. Când a revenit de la Beijing….

Acceptă o nouă slujbă, ca fotograf; și astfel, viața ei capătă o nouă viziune…o nouă traiectorie, și de ce nu, o nouă șansă!

Anii trec… Se pare că vechea zicală:

„Ochii care nu se văd, se uită” nu se prea potrivește, sau autoarea vrea să ne demonstreze că viața merge înainte!

Alina va găsi fericirea? Destinul va fi mărinimos? Îl va readuce pe Marat în preajma ei?

Citiți cartea! Astfel, aveți posibilitatea de a cunoaște o lume, de a trăi o poveste aparte!

Nota mea pentru carte este 9,8!

image

 

17 gânduri despre &8222;Marat. Iubirea are spini de Natașa Alina Culea&8221;

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.